Υπόμνημα τεχνικών ασφάλειας
Δημοσιεύουμε το παρακάτω υπόμνημα των συναδέλφων Τεχνικών Ασφαλείας της Διανομής όπως αυτό κατατέθηκε στις Γενικές Διευθύνσεις Διανομής και Ανθρωπίνων Πόρων.
Εάν υπάρχουν σχόλια να τα προωθήσετε στο Σύλλογο.
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΑΡΜΟΔΙΟΙ: Π. ΚΟΥΡΛΗΣ
ΕΜ. ΚΟΡΡΕΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΑ : 6942060640
6977209052
Προς
Γ.Δ/ΑΝΠΟ
Γ.Δ/Δ.
ΔΥΑΕ
ΔΑΔΔ
Υ Π Ο Μ Ν Η Μ Α
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΟΙ Τεχνικοί Ασφάλειας της Διανομής θέλοντας να συμβάλουν στον βαθμό που τους αναλογεί στην προσπάθεια που καταβάλλεται από την Επιχείρηση και ιδιαίτερα από τους Γενικούς Δ/ντες Διανομής και Ανθρωπίνων Πόρων για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων στο χώρο εργασίας με στόχο την μείωση των ατυχημάτων , καταθέτουμε τις παρακάτω προτάσεις – υποδείξεις σύμφωνα με το Νόμο 1568/1985 , οι οποίες είναι αποτέλεσμα διαβούλευσης τους .
1. Σύνθεση συνεργείων.
-
Αριθμητική επάρκεια προσωπικού.
-
Καμία εργασία σε ύψος στην Χ.Τ. & Μ.Τ. να μην εκτελείται από 1 άτομο.
-
Εκτίμησή μας είναι ότι στα Δίκτυα Χ.Τ. & Μ.Τ. απαιτείται προσωπικό νέο ηλικιακά – έμπειρο συνεχώς εκπαιδευόμενο και πάνω απ’ όλα μόνιμο, διότι η εργασία στα Δίκτυα και στις εγκαταστάσεις μας απαιτεί αυξημένες δεξιότητες και τεχνογνωσία, έχει δε τον μεγαλύτερο βαθμό επικινδυνότητας – ρεύμα – ύψος.
-
Άμεση αναδιάρθρωση προσωπικού, ενισχύοντας τις Περιοχές
-
Να προχωρήσουν το γρηγορότερο δυνατό οι αναθέσεις καθηκόντων Αρχιτεχνίτη και Εργοδηγού σε όλες τις Περιοχές για την καλύτερη λειτουργία των συνεργείων.
2 . Συνεχής ενημέρωση σχεδίων Χ.Τ. & Μ.Τ.
-
Ηλεκτρονική αποτύπωση Δικτύων.
-
Βελτίωση λειτουργίας των γραφείων Χ. Τ. στις Περιοχές.
-
Να έχουν εικόνα των φορτίων κάθε αναχώρησης ώστε να τηρείται πάντα η συνθήκη ουδετέρωσης.
-
Οι Υ/Σ πρέπει να έχουν στο ασφαλειοκιβώτιο (PILLAR) σε αδιάβροχο φάκελο εσωτερικά στην πόρτα έγχρωμη φωτοτυπία με τις αναχωρήσεις – ασφάλειες- τομές.
3 . Άμεση προμήθεια μικρών και ευέλικτων καλαθοφόρων (μικρού όγκου αμαξώματα και ιδιαίτερα μικρού πλάτους) για εργασίες στα εναέρια δίκτυα.
4 . Άμεση διενέργεια επιθεώρησης των δικτύων Χ.Τ. & Μ.Τ
-
γρήγορη αποκατάσταση των παρατηρήσεων
-
Συντήρηση Δικτύων
-
ιδιαίτερη έμφαση στους τσιμεντένιους στύλους πριν να φεύγουν κομμάτια (από τις ρογμώσεις)
-
μόνιμη και διαρκής συντήρηση μετρητικών διατάξεων
-
αλλαγές κιβωτίων και γενικά συντήρηση κάθε ηλεκτρικής σύνδεσης που απαιτεί σύσφιξη η οποία είναι αιτία συχνών πυρκαϊών – ρευματοκλοπών κ.λ.π.
-
Ειδικά η επιθεώρηση Μ. Τ. απαιτείται να πραγματοποιείται με σύγχρονα μέσα θερμοκάμερες – αεροφωτογραφίες κ.λ.π.
5 . Αντικατάσταση όλων των παλαιών οχημάτων.
-
Κατάργηση της«τέντας» κάλυψης της καρότσας στα οχήματα της Διανομής με σταθερού τύπου κάλυμμα.
Προτεινομένοι τύποι οχημάτων:
-
Οχήματα τύπου κλούβας 4 Χ 4 (όπου είναι αναγκαία)
-
Ημιφορτηγά 4 Χ 4 τύπου king CUB με 2 πόρτες και πλευρικά πίσω πτυσσόμενα καθίσματα ώστε να έχουμε μεγαλύτερη καρότσα για υλικά και εργαλεία.
-
Ημιφορτηγά 4 Χ 2 με κανονική καμπίνα και μεγαλύτερη καρότσα.
-
Μικρά «τζιπ» 4 Χ 4 .
-
Μικρά βανάκια με συρόμενες τις πλαϊνές πίσω πόρτες.
Σε όλα τα οχήματα θα υπάρχουν ράφια στα πλαϊνά τους τα οποία όμως θα ανοίγουν μόνο μέσα στην καρότσα (με το αντίθετο φεύγουν εξαρτήματα στους δρόμους) κίνδυνος ατυχήματος . Ειδικές θήκες (σωληνωτές) για τα κοντάρια χειρισμών και των γειώσεων και στήριγμα σκάλας από ελαστικούς κυλίνδρους ώστε να αποφευχθεί η πρόωρη φθορά τους του FIBER GLASS.
6. ΕΞΑΦΘΟΡΙΟΥΧΟ ΘΕΙΟ (SF6)
Για το SF6 ενημέρωση , σεμινάρια στους εργαζόμενους από τον εργοδότη.
Σήμανση όλων των Υ/Σ και των ΒΚΧ με SF6 με κίτρινο κύκλο.
Να δοθεί πίνακας με όλους τους Υ/Σ και των ΒΚΧ με SF6 σε όλους τους τεχνίτες.
Ανάρτηση του πίνακα σε όλα τα εργοδηγία των Περιοχών.
7. ΥΠΟΣΤΑΘΜΟΙ ΠΟΛΕΩΣ
-
Να προχωρήσει άμεσα η συντήρηση και ο καθαρισμός τους.
-
Να επανεξετασθούν οι προδιαγραφές κατασκευής των Υ/Σ ώστε να έχουν θερμομόνωση- ηχομόνωση – στεγανοποίηση με τα ποιο σύγχρονα υλικά και μεθόδους .
-
Καλύτερος εξαερισμός και δημιουργία φρεατίου άντλησης υδάτων κάτω από το επίπεδο των καναλιών με αυτόματη (φλοτερ) υποβρύχια αντλία και μόνιμο σωλήνα εξαγωγής υδάτων.
-
Άμεσα να αλλάξει η προδιαγραφή της σκάλας καθόδου ,προκαλεί πολλά ατυχήματα.
-
Να χρησιμοποιούνται σύγχρονα υλικά στεγανοποίησης στις σωληνώσεις εισόδου των καλωδίων.
-
Η πολυουρεθάνη δεν είναι αποτελεσματική.
-
Άμεση συντήρηση και αντικατάσταση των προβληματικών Δομικών κατασκευών και τακτική συντήρηση τους.
8. Άμεση αντικατάσταση επικίνδυνων πινάκων Μ.Τ. σε ορισμένους Υ/Σ πόλεως και ΒΚΧ π.χ. τύπου SIEMENS – KWK.
9. Άμεση προμήθεια ασφαλειών πινάκων μέσης τάσεως τύπου STALCO για Υ/Σ πόλεως.
10. Υπόγεια δίκτυα
-
προμήθεια και εκπαίδευση του προσωπικού στα σύγχρονα όργανα εντοπισμού βλαβών όπως παλμοηχόμετρα που δεν απαιτείται να βγαίνουν εκτός οι πελάτες. Αλλά το σοβαρότερο να αποφεύγουμε την επικίνδυνη πρακτική που ακολουθούν σήμερα οι τεχνίτες, βάζοντας συνεχώς μαχαιρωτές ασφάλειες στο PILLAR έως ότου «σκάσει» το βραχυκυκλωμένο καλώδιο με αυξημένο τον κίνδυνο Ατυχήματος.
-
Στα συνεργεία των υπογείων δικτύων που χρησιμοποιούν φιάλες προπανίου να υπάρχει πάντα βαλβίδα ασφαλείας αντεπιστροφής φλόγας .
-
Η φιάλη στα οχήματα θέλει σταθερή στήριξη και δικό της προστατευόμενο χώρο.
-
Tα πλαστικά κιβώτια διακλάδωσης υπογείων καλωδίων (LINK-BOX) δεν είναι στεγανά – οι βίδες τους καπακιού συγκράτησης είναι πολύ μικρές (βγάζουν τα γάντια οι τεχνίτες για να τις βιδώσουν) βγαίνουν οι βάσεις των μαχαιροτών ασφαλειών από την πλαστική βάση του LIΝK-BOX σπάνε αμέσως τα χερούλια συγκράτησης του καπακίου τους.
-
Στα LINK-BOX τεσσάρων διευθύνσεων, το καπάκι του φρεατίου είναι πάρα πολύ βαρύ , να γίνουν ελαφρύτερα.
11. Εναέρια δίκτυα
-
όπου είναι δυνατόν, τοποθέτηση των ασφαλειών Μ.Τ. ένα στύλο πριν τον Υ/Σ.
-
Τοποθέτηση των αλεξικέραυνων στην ενδιάμεση τραβέρσα, όπου έχουμε ασφάλειες Μ.Τ. στο ικρίωμα.
-
Αποφυγή τοποθέτησης αλεξικέραυνων στο κέλυφος του Μ/Σ.
-
Επίσπευση διαδικασιών τοποθέτησης της ενδιάμεσης τραβέρσας.
-
Επανεξέταση της ενίσχυσης του μεταλλικού στηρίγματος (φουρκέτα) τέρματος-διελεύσεως των συνεστραμμένων καλωδίων διότι σπάνε συνέχεια.
-
Για τον Δ.Φ. Κατάργηση των 3 Φ παροχών ώστε αν ακουμπήσει 5ος αγωγός και φάση να μην κόβονται οι αγωγοί.
-
Οι παροχές Δ.Φ. να αντιστοιχούν με τις αναχωρήσεις και να τοποθετούνται οι δέκτες πάντα στον 1ο στύλο μετά τον Υ/Σ.
-
Τα Φ.Σ. που είναι στον Υ/Σ να είναι πάντα ποιο κάτω από το ύψος των μονωτήρων Μ.Τ. του Μ/Σ.
-
Οι τομές των ΦΟΠ να συμπίπτουν με των αναχωρήσεων.
-
Να εξεταστεί η χρήση μονωμένου πλαστικού σωλήνα μέσα έξω για 10 εκ. στη φυλάκτρα ή του μεταλλικού σωλήνα για καλύτερη προστασία του καλωδίου του Δ.Φ.
-
Καθιέρωση νέου τρόπου σύνδεσης – σύσφιξης του ουδετέρου του δικτύου με τον ουδέτερο του συγκεντρικού καλωδίου παροχής.Προτείνουμε να είναι 3πλός ο ουδέτερος του συγκεντρικού που συσφίγκεται στο σφυκτήρα μετά να πατρονάρεται με μονωτική ταινία και να συσφίγκεται στον αγωγό του δικτύου (με γραβάτα σύσφιξης).
-
Για τους τσιμέντινους στύλους να εξεταστεί η δυνατότητα επάλειψης τους με τη μορφή βαφής με σύγχρονο ελαστομερές υλικό από το εργοστάσιο κατασκευής τους ώστε να καθυστερήσουμε τις πρώτες ρογμώσεις που μπορεί να προέρθουν από την μεταφορά τους και το πρόσθετο βάρος από τον «οπλισμό τους» κατά την τοποθέτησή τους.
12. Προμήθεια για το τεχνικό προσωπικό δοκιμαστικού Χ. Τ. δύο ακίδων με ψηφιακή ένδειξη.
13. Άμεση προμήθεια :
-
μεγάλου αριθμού γειώσεων χαμηλής τάσης για τα εναέρια (τσιμπίδες),
-
για τα PILLAR (μαχαιρωτές),
-
για τα συνεστραμμένα
-
για τα LINK-BOX (τέτοιες που να επιτρέπουν το κλείσιμο του καπακιού).
-
Να υποχρεωθούν και οι ανάδοχοι για την άμεση προμήθειά τους (λόγω φωτοβολταϊκών κ.λ.π.).
-
Εύχρηστων γειώσεων Μ.Τ. ελαφρύτερων
-
καθιέρωση ενός τύπου με το ίδιο κοντάρι για όλες
-
καθιέρωση διαφορετικού τύπου ακοντίου χειρισμών
14. Αλλαγή προδιαγραφής για τη σκάλα των εναεριτών 2Χ5 (FABER GLASS).
15. Συγκεντρικά καλώδια παροχών
-
Επανεξέταση προδιαγραφής
-
Άμεση βελτίωση του ιμάντα συγκράτησης των συγκεντρικών καλωδίων και των δύο τύπων (180 kgr και των 360 kgr) ώστε να μην κόβονται γρήγορα από την οξείδωση.
-
Να εξεταστεί η αύξηση της διατομής κάθε κλώνου ή η εμβάπτισή τους σε σιλικονούχο υλικό ή βερνίκι, πλην του τμήματος που συσφίγγει πρώτα το καλώδιο.
16. Κέντρα κατανομής
Δημιουργία κι’ άλλων κέντρων κατανομής σ’ όλη την Ελλάδα στα πρότυπα του Κέντρου Κατανομής Αττικής . Και συγκεκριμένα :
-
1 στη Βόρειο Ελλάδα
-
1 στη Κεντρική Ελλάδα
-
1 στη Πελοπόννησο
-
1 στη Δ.Π.Ν. (αν είναι δυνατό).
Comments are closed.